Sunday 13 January 2013

France - 1st day - Nice

France - 1st day - Nice

Hello Guys i send you my regards from wonderfull nice. I have planned to come here for a long time and finally I had the opportunity so I took it. Even though the weather is not ideal so far I am happy. We flew here very early in the morning I woke up around 4 o clock in the morning but that will not stop me to go around the town :))) so far I took few pictures I really want to share with you and maybe I will tempt you to visit this part of France.
So far we had a very long walk around the most famous promenade which is called promenade des Anglais it is apparently 5km long and it's by the sea. The see is sooo clean you can see throug just wondering how wonderful it must be in the summer and how packed it must be on the beach:)) then we went also to the famous flower market, the smell as you enter it is so nice, they have also sold there all kind of French products, soaps from levander, fresh levander, fishes, and French delicates. More About nice tomorrow:)

Ahoj všichni, posilam pozdrav z překrásné Nice. Plánovala jsem cestu sem jiz dlouho a jakmile jsem měla tu příležitost jsem jet, tak jsem po ni skočila :) i přes to, že počasí neni moc hezké, tak i tak jsem ráda, že tu jsem :) letěli jsme velice brzo rano, vstávali jsme kolem 4, i přes tento fakt jsme již prošli pár míst. :)) hodně jsem již fotila a ráda bych se s vámi o pár snímku podělila a možná vás tím i navnadila na návštěvu tohoto krásného města.
Zatím jsme byli na dlouhé procházce po nejznámější promenádě v nice, která se jmenuje Promenade des Anglais, je dlouhá 5 km a je přímo u moře. Moře je neuvěřitelně čistě, že vidíte az na dno. V létě to tu musí být opravdu úžasné a všude strašně moc lidí. Po procházce na promenádě jsme navštívili místní vyhlášeny trh a květinami, tu vůni květin cítíte na míle daleko:) krom květin tam prodávali i typické francouzske produkty jako: čerstvá levandule, levandulová mýdla, ryby a francouzské delikatesy. Více o nice zase zítra :)))

















France - 1st day - Nice

2 comments:

  1. French espresso coffee in a French café is the best.... Xx

    ReplyDelete
  2. Nice post! Love Cote azûr!! I like your street style!

    ReplyDelete